شرکت روغن صنعت آروشا مرکز فروش روانساز ، روغن صنعتی ، گریس ، مواد شیمیایی
شرکت روغن صنعت آروشا
فروش گریس و روغن های صنعتی

معرفي جديدترين گريس براي چرخ هواپيما

معرفي جديدترين گريس براي چرخ هواپيما

در مراسم شروع کنفرانس سالیانه سازمان تولید کنندگان گریسELGI در قبرس، رئیس این سازمان براساس یک روند همیشگی، گزارشی از فعالیت هایELGI را ارایه کرد و از ورود8 عضو جدید به این سازمان خبر داد.
وی با اشاره به افزایش بار علمی کنفرانس، بهترین مقاله ارایه شده به کنفرانس در سال گذشته را متعلق به آلون ویلیامزAlun Williams از متخصصان شرکت هواپیماسازیAirbus اعلام کرد که در کنفرانس پراگ مقاله ای در مورد ساخت گریس های پایه لیتیوم برای بلبرینگ چرخهای هواپیما ارایه داده بود. این مقاله مورد توجه هیات علمی کنفرانس قرار گرفت و به عنوان مقاله ممتاز، جایزه اجلاس قبرس را به خود اختصاص داد.
مقاله ویلیامز بیشتر به این دلیل مورد توجه قرار گرفت که گریس جدید به دلیل کارآیی منحصر به فرد خود می تواند در روانکاری، دقت عمل، ایمنی و سهولت باز و بسته شدن چرخهای هواپیما و نیز دماهای قابل توجه ضریب خطای کمتری داشته باشد.
خوانندگان گرامی آگاهی دارند که همه ساله، براثر باز نشدن سریع و به موقع چرخ های هواپیماها، دهها حادثه کوچک و بزرگ در سراسر جهان موجب آسیب های جانی و مالی می شود. همچنین افزایش راندمان چرخها، افزایش زمان تعویض گریس آن و عوامل متعدد دیگر نیاز به گریس های جدید برای چرخ هواپیما را تشدید می کند.
رئیس سازمانELGI ، با تشریح اینکه در سال گذشته بیش از27 هزار نفر از وب سایت این سازمان دیدن کردند گفت: تمامی شرکت های عضو
می توانند، اقدامات مربوط به ارایه مقاله ها و پیشنهادهای خاص علمی- فرهنگی خود را با این سازمان هماهنگ کنند.
وی یادآور شد: حق عضویت ELGI در سال جاری افزایش نخواهد یافت و در دو سال آینده به میزان10 درصد بر حق عضویت افزوده می شود. وی همچنین زمان برگزاری کنفرانس سال آینده را از تاریخ20 تا22 آوریل2008 در شهر لیسبون پرتغال اعلام کرد.
کنفرانس سازمان تولید کنندگان گریس، یکی از قدیمی ترین و معتبرترین کنفرانس های روانکاری در جهان است که با بیش از200 عضو از تولید کنندگان به طور خاص مبحث گریس در اروپا را موضوع کار و فعالیت خود قرار داده است.



گریس جدید برای چرخ هواپیما
چنانکه قبلاً به آن اشاره شد، یکی از مهمترین مقاله هایی که در جلسه علمی کنفرانس مورد بحث و مطالعه قرار گرفته، مقاله ممتاز Alun Williams بود. ویلیامز یکی از کارشناسانی است که30 سال در نیروی دریایی و نیروی هوایی کشورهای اروپایی در رابطه با ساخت و تولید گریس مطالعه و پژوهش داشته و تازه ترین دست آورد علمی او ساخت گریس های پایه لیتیوم برای بلبرینگ چرخهای هوایی است.
مقاله ویلیامز با عنوانِCreating a lithium based aircraft wheel bearing greases مطرح شد و مؤلف آن این گریس را از نوع کاربردیGINO و As33 اعلام کرد و یاد آور شد: تاکنون دو هزار فروند هواپیما در سراسر جهان، به دلیل خواص ویژه این گریس، از گریس های پایه Clay تغییر مصرف داده و از گریس پایه لیتیوم استفاده می کنند.
آلون ویلیامز ابتدا به تشریح وضعیت چرخهای هواپیما در شرایط جوی گوناگون پرداخت و یاد آور شد: چرخهای هواپیما با توجه با کاربرد مهمی که دارند، بسته به نوع هواپیما پس از یک تا9 ماه تعویض می شوند و باید برای جلوگیری از ورود آلوده کننده ها از آب بندی مناسبی برخوردار باشند. دمای ترمزهای هوایی به هنگام فرود بین700 تا600 درجه سانتیگراد است و با نظر گرفتن بارندگی، یخبندان و سایر عوامل فیزیکی و جوی چرخها باید در هر شرایطی با موفقیت کار خود را انجام دهند.
برخی از هدف های تولید گریس جدید، افزایش کارآیی چرخ هواپیما، مقاومت در مقابل پاشیدن آب، به ویژه نمک و ضدیخ در باندهای پرواز است.
آب یکی از مشکلات عمده برای هواپیماها در زمان نشستن است. به علت ریخته شدن ضد یخ در سطح باند مشکل دوچندان می شود و در زمان ترمز کردن هواپیما،
می تواند مشکلاتی را برای گریس های بلبرینگ چرخ به وجود آورد.
این گریس دارای نقطه افت بالا و مقاومت بهتر در برابر آب است. همچنین در دماهای30- و40- درجه سانتیگراد نیز قابل بهره برداری بوده و از آنجا که دارای نقطه افت250 درجه سانتیگراد است، در برابر خوردگی، آتش سوزی و اکسیدهای آهن مقاومت خوبی دارد.
یکی دیگر از ویژگی گریس جدید افزایش زمان تعویض آن است. در حال حاضر گریس های مورد استفاده پس از200 تا300 پرواز هواپیما تعویض می شوند و هدف آن است که این میزان تا750 پرواز افزایش یابد.

جستارهای مرتبط

علمی و آموزشی

نتایج قرعه کشی

برنده 1 دستگاه 206

مهر سال 1400



معرفی شرکت ها

رويدادها
جشنواره و قرعه کشی روغن صنعت

نمونه محصولات